Dia Adalah Dia

Dia Adalah Dia
indahnya ada cinta......sakitnya saat hilang cinta

Sunday, March 21, 2010

Weekend, Nia dan Erti Kebahagiaan

hari ni super tired dr hari2 biasa............sebabnya mlm smlm aku dah tdo lewat lg, dlm kul 6.30pg baru tdo......bangun jam 11am mcm tu...dah agak la lewat...bila aku celik kan mata hanya tinggal aku sahaja yg baru nak membuntangkan mata...terasa segan sekejap sbb aku di umah org, klu di umah sendiri apa aku kisah....hehehehe........bila saja aku membuntangkan mata, aku menjadi glamor sekejap apabila di kelilingi 2 si cilik Nia gan Sofea...........dua2 kepoh dan bising memanjang...pening kejap aku di buatnya........aku bgn dan terus mandi..........kemudian nenek suruh aku mandikan Nia gan Sofea...........jadi nak tak nak, pertama kali ni mandikan anak org......aku cepuk2 ckit punggung bebudak ni, sbb byk main dr mandi...last2 aku yg lencun lbh dr mereka berdua ni......................
.
.
.
                           ( ni la dia cik eyaaaaaaaa gan sofea yaya dan Nia)
.
.
.
awalnya Nia tak akan ikut perjalanan ke Bukit Tongkat Kluang, tp lepas di timbang dan rasa kasihan Nia di tinggalkan kami pun membuat keputusan utk di bawa bersama....
.
.
.
tp nmpkanya aku menjadi sgt2 la glamor di hati Nia, apabila seharian dia langsung tidak mahu berenggang gan aku.........dok bertenggek kat atas ribaan aku ni........naik lenguh dan kebas di buatnya...........Raniawadi Sofea sudah pun berusia 4 tahun, tapi maaaaakk aiii boraaaatnya diaaaa...Nia comel dan becok ni anak jagaan anty aku...........
.
.
.
dr JB ke bukit tongkat dok bercinta kat atas pangkuan aku....kekecohan dlm kereta jgn ckp la...dah mcm kat pasar malam di buat oleh sofea yaya gan Nia.....bising nye maaaakkk aiii, poneng den ................
.
.
.
punya la dia best bertenggek kat atas ribaan aku leh pulak terlena dan terkulai layu di dlm pelukan ku.............kebas siottt kaki tangan...........nasib baik budak kecik...............bayangkan melalui situasi ini pergi dan balik........kebas kebas kebasssss ...
.
.
.
tp sebenarnya kerana kemanjaan Nia yg melebih2 pada aku hari ini membuatkan aku terfikir sejenak, dan tiba2 tak tahu kenapa terasa diri ini terlalu sunyi dan kekosongan...baru aku sedar bertapa aku byk menghabiskan masa aku secara sendirian selama ini..........dan kerana adanya Nia hari ini, membuatkan aku terasa ingin memiliki seorang lagi Nia dan menjadi hak milik aku sendiri @ cahaya mata sendiri...........pelik kan perasaan aku hari ini..tp jujurnya itu la yg aku rasa
.
.
(sedapnya dia landing kat atas pangkuan aku kan, bagus tul budak ni pilih tempat, sabauuuuu je la)
.
.
.
.
.
.
byk yg aku fikirkan sepanjang perjalanan hari ini sampai aku terasa ingin mempertimbangkan propose seseorang .................penangan kemanjaan si Nia , membuatkan ak jadi blur blur sekejap - complicated sgt ke aku ni....................seharusnya aku membuat keputusan dgn akal fikiran dan bukan dgn emosi
.
.
.
.
.
.
.
apa2 pun majlis perkahwinan yg aku hadiri boleh di katakan pengantin lelaki ni dua pupu aku la....mak si pengantin adalah sepupu pd my mommy...............di sebabkan my mommy tidak dapat menghadirkan diri , maka dgn itu aku menjadi wakil terhormat dr pihak En Hamid Hj Ahmad dan Pn Mastijah Hj Haron.........
.
.
.
.

.
.
.
.
.
(cik liya bersama pasangan pengantin, my nenek, nek tam (nenek kepada pengantin merangkap adik my nenek dan my mak cik diana)
.
.
.
.
.
.

(Nia tersangat laaaaaa berkepit gan aku sepanjang hari ni, sampai ada org ingat dia anak aku - adakah Nia memiliki kecomelan dan kemanisan aku sehingga ada org ingat kami sedarah hehehehehe)
.
.
.
.
.
.
.
.
perjalanan pergi dan balik penuh dgn keriangan
.
.

( Nia, cik liya, nanny, cik nurul )
.
.
.
.
.
dr rumah penganti sebelum pulang ke JB, singgah ke rumah my pak long....dan boleh dikatakan aku agak popular di kalangan anak2 sedara hari ini (sebenarnya hari lain popular gak, tp hari ni EXTRAAAA) ..adakah aura keibuan sudah terpacar di wajah ku ini.........chewahhhhhhhhhhhhhhhh mcm sengallll je bunyinya kan...
.
.
.
si nabil anak pada sepupu aku...dok bertenggek kat aku lak, sambil ajak berborak, aku layan kan saja.........tp haram satu apa pun dia ckp aku tak paham............tp punya la dia rancak bercerita....................( sebenarnya aku terkenal dgn sikap garang di kalangan anak2 sedara, tp percaya tak, aku la yg paling glamor , tangga ke dua adalah adik ku cik nurul yg mmg terkenal dgn sikap lemah lembutnya melayan kanak2 )......................
.
.
.
.
.
.

(nabil syggg, nnt dah besar jgn pakai selipar jepun amik pic gan cik eyaaaaa ehhh, ada byk kasut, selipar jepun ni la juga yang menjadi pujaaaaaann hati mu)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
hari ini menjadikan aku perlu lbh serius dlm membuat keputusan utk hari hadapan..... Nia membuatkan aku terfikir bertapa sunyinya kehidupan aku sebenarnya.......dan aku byk menghabiskan masa aku dgn bersendiri.........kenapa perlu bersendiri bukan ke berdua tu lebih baik...............
.
.
.
.
.
.
.
sygggg u la my dear Nia, rindu kat Nia saaaaaaaaat ni 
.
.
.
.
.
.
.
.

aku perlu beri peluang pada diri aku utk merasainya sekali lg, dan membuka ruang utk org lain jua...semoga aku di berikan pertunjuk dan kelapangan hati di dalam membuat keputusan...........................hari ini mengajar aku erti kebahagian dan kasih sayang
.
.
.
.
.
.
putri khyalan bermonolog sendirian di malam hari

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails