Dia Adalah Dia

Dia Adalah Dia
indahnya ada cinta......sakitnya saat hilang cinta

Saturday, March 27, 2010

andai aku....................

Kalau aku bunga , aku tidak berharap kau menjadi kumbangnya tapi lebih berharap kau menjadi tukang kebunnya, dan aku tidak berharap kau memetik aku kerana aku tidak mahu menjadi bunga hiasan utk mu.........

Kalau aku lilin, aku tidak mahu kau lupakan aku saat ko di terangi, tp aku berjanji akan menerangi saat kau kegelapan...........

Kalau aku matahari, aku tidak mahu kau mendekati aku hanya kerana aku memacarkan cahaya kepada kamu..tp aku mahu kau hargai kewujudan aku , dan menanti sinaran dr ku bila bulan mengambil alih tugas ku............

Kalau aku  ikan, jika kau pancing aku , bila aku terjerat jgn pulak kau lepas kan aku..kerana luka kail yg telah tersangkut pada aku, belum pasti bila kah akan sembuhnya....bagaimana akan ku teruskan kehidupan aku di lautan dengan luka yg mungkin tiada pulihnya itu..

Andai aku secebis kertas yg jatuh di lantai itu, jgn la hanya memandang aku , kutip la aku dan letak kan aku di tempat yg sepatutnya....andai kau biar kan aku, tahu kah bertapa sedihnya aku di perlakukan bergitu.......


Jika aku sehelai selimut, aku yakin dan mampu menghangatkan hari mu.......

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails