Dia Adalah Dia

Dia Adalah Dia
indahnya ada cinta......sakitnya saat hilang cinta

Tuesday, March 16, 2010

M.A.S.A.K


.
.
.
akhir2 ni aku mcm ada minat utk memasak.....smpikan aku dah beli dekat 10 buah buku masakan la kiranya..beberapa hari lepas baru je beli 3 buah lagi buku masakan....padahal buku2 masakan lain baru cuba 1-2 resepi je....tp kan kenapa apa yg aku masak mcm tak menjadi je,  cuma rasanya nye je la boleh dikatakan cun cun la gak..................tp bentuk dan rupanya tak sama pun mcm yg ibu aku masak, atau dlm buku tu..............
.
.
.
adakah aku ni cipta utk tidak pandai memasak..... ;(
.
.
.
.
.
.
ok tak pe, tak pe...masih hijau dlm dunia permasakan, step by step.............chaiyok chaiyok
.
.
.
.
tp kan klu nak tau, aku sgt2 tidak suka dan rasanya agak keberatan utk menyiang ikan ataupun memotong ayam mahupun daging............... aku tak suka benda ni dlm keadaan mentah dan masih berdarah............tak sanggup nak pegang dan menyentuh................dah tu mcm mana nak memasak?????
.
.
.
aku blm penah cuba memasak ikan, sbb aku tak mahu menyiang ikan tu sendiri....penah masak ayam, tp lepas  ayam tu dah siap sedia di potong oleh ibu aku beberapa hari yg lalu dan penah gak masak daging tp memotong daging dlm keadaan terpaksa, kemudianya 2 hari 2 malam aku menyental tangan aku dgn sabun LUX..............mcm hari ni aku masak paprik, ayamnya aku potong sendiri...............ohhhhh TIDAKKKKKKKKKKK, dr td smpi sekarang dah dekat 10 kali masuk bilik air mencuci tgn dgn detol.....tak tahu kenapa........................
.
.
.
.
.
ingat satu masa dulu, g umah nenek, pastu nenek tgk masak, so konon2 nya aku pun membantu la...pastu nenek serah 4 ekor ikan (tak tau nama ikan tu apa)....nenek ckp, tolong goreng.....aku pun terkebil2 tgk ikan yg blm di siang tu..............kemudian nenek ke depan, 20 minit kemudian dia ke dapur semula.........bertanyakan kenapa ikan tu masih di situ......................( lepas aku jelaskan, apa lg, kena la leterrrr, so senyum je laaaa )
.
.
.
.
.

nnt dah pandai masak, nak cuba buat kek lak.......heheheheheheh, nak buat kek yg 6 tingkat punyAAAAAAAAAAAA.....heheheh

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails