Dia Adalah Dia

Dia Adalah Dia
indahnya ada cinta......sakitnya saat hilang cinta

Tuesday, March 9, 2010

hari ini........................................

menghabiskan masa dgn bertapa di star rock cafe at sutera mall....
.
.
.
.
.......lepas tido mlm td dengan hati dan fikiran yg sengal, berjaga teragak la lewat hari ni...................11am.....( budak yg tak malu nak mengaku bgn kul berapa kat dlm ni)..............ikut hati mlm td, nak bgn awal pg dan terus ke tabung haji...niat di hati adalah utk mengtransferkan 80% duit2 dr account bank ke account tabung haji............terasa duit dlm bank tu mengalir dgn terlalu laju je, maklum la ada kad ATM...........so sebelum habis sehingga menjilat jari baik la aku keluarkan dan masukkan dlm akaun tabung haji...............al maklum la akaun tabung aji tak de kad, nak kuar pakai buku, tempat jauh lak,  klu dah guna buku, mmg alamatnya tak de masa nak di keluarkan melainkan hal2 kecemasan...............tp malangnya bila dah terjaga dari lena dlm keadaan matahari dah pun terpacak atas kepala, maka dgn itu segala2 planning2 mlm tadi mmg la akan terbatal dgn automaticnya..................dah pasti minggu depan akan ku lunaskan impian ku utk keluarkan semua duit2 dlm bank dan di tranfer ke tempat2 yg lebih selamat.....
.
.
akhirnya kerana hati masih berasa mentel dan sedu sedan.....aku bersiap, call cab then terus ke sutera mall..........tujuan utama nak selesaikan payment bill telefon dan bill broadband... RM400 gak lesap bayar bill je....huhuhuu.....lepas tu jalan tanpa arah, kemudian tak tau nak buat pe....jengah dari satu kedai ke kedai , kedai ke kedai....last2 beli dua pasang baju baru...............ranap lg duit dlm bank
.
.
.
.
.





.




....lepas tu jalan dan jalan, smpi tak tau nak buat apa...last2 ambil keputusan tersadai kat star rock cafe..........................maka utk hari yg ke 3hari berturut2 ranap semua diet2 harian yg aku amalkan selama sebulan ini.............................hari yg pertama di KFC, makan kerana marah , hari kedua di KF C juga makan sambil menahan air mata , hari ke 3 di star rock cafe makan sambil rasa sayu................( drama betul aku ni kan )
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.      ( ice lemon tea, tomato soup with garlic bread, baked potato chicken with mozarella cheese)
.
.
.
.
.
.
.
hampir 2 jam aku makan, dan merehatkan diri sambil berfikir panjang..................akhirnya apa yg aku dapat 'merosakkan jadual diet yg aku jaga selama ini'..........................................hampir 5pm aku pulang ke rumah dan melayari internet....................
.
.
.
terasa bosan yg amat dan hati masih dgn sifat2 kementelan......................akhirnya ambil keputusan utk mendermakan semua pakaian2 yg aku rasa,  aku dah tak mahu pakai.................aku bongkar almari pakaian, aku asing2kan baju yg ingin aku dermakan.....................2 plastic besar yg memuatkan hampir 50 helai pakaian yg kesemuanya di jamin hanya di pakai kurang dr 10 kali.......DI JAMIN OK..........masih kelihatan baru dan berkualiti, harga nya pun mak aiiiiii tak perlu la di nyatakan ok............dan kini di dalam almari hanya tertinggal pakaian2 yg masih baru ( klu dah pakai pun kuang dr 5 kali ) dan hampir 10 pasang baju dan sehelai jean masih belum di pakai ...dan hari ni tambah lg 2 pasang....mak aiiiii giler membazir je aku ni kan..............
.
.
.
.tu tak termasuk baju2 kurung yg tersimpan dlm almari baju ibu.......................yg hanya aku pakai masa hari raya sahaja, menghadiri kenduri dlm setahun sekali dua saja...............so amat jelas baju2 tradisional yg aku ada, mmg la hanya tersarung semasa hari raya saja....bayangkan berapa pasang baju kurung atau kebaya yg aku ada ,dan hanya sekali saja pemakaiannya......................
.
.
.
.
bila di renung2kan, tak tahu la dah berapa puluh ribu duit aku habis hanya dgn membeli pakaian sahaja.....dah jadi mcm artis lak aku rasa, bila mana baju2 ku semua hanya tersarung kurang dr 10 kali, malah ada yg cuma sekali saja...................mak aiiiiii betapa aku menjadi manusia yg membazir selama ini....................
.
.
.
.
tu tak kiri lagi koleksi tudung, kasut dan beg tangan...................huhuhuhu
.
.
.
minggu depan nak menyelongkar koleksi beg dan kasut pulak, utk di berikan kepada sepupu sepapat yg berminat................dr aku simpan buat harta karun, baik aku berikan pada org..............
.
.
.
dlm jam 8 mlm aku kuar lg, menuju ke plaza tasek, utk membeli kotak ...............selesai membeli window shopping jap dlm the store....dan mata tertangkap cintan pada sebuah beg tangan coklat yg harganya ratusan ringgit, tp aku tabahkan hati utk tidak membeli............walaupun di goda oleh adik ku.....................dan terpikat terpesona pada sepasang kasut sporty yg agak simple..........bila aku sarung kan ke kaki terasa mcm cun saja...............tp aku tabahkan hati utk tidak membeli............di goda juga oleh adik aku, tp aku berjaya menahan godaan ................................tp anda semua tahu, dr tadi hingga sekarang ini aku masih memikirkan beg dan kasut itu.................
.
.
.
baru sejam td aku ke bilik adik aku...........dan menyatakan aku nak beli kasut dan beg tu nnt............adik aku terus berkata 'sengal la ko, kata tak nak tadi '.............................so tgk la nnt, bila ada free aku g la amik kedua2nya utk aku simpan dlm bilik aku nie....hehehehehehe...............klu dah pempuan tu pempuan juga la kan....................
.
.
.
hati masih terasa mentel dan syahdu je..............kenapa la kan....swing mood kali ni lama sgt nak berakhir.........................

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails