Dia Adalah Dia

Dia Adalah Dia
indahnya ada cinta......sakitnya saat hilang cinta

Wednesday, March 3, 2010

semangat yang hilang.....................

sudah beberapa hari tak ada entry yg terupdate dlm page aku ni, gara2 kekurangan daya penulisan dan kesusutan tahap kesihatan...............bab kekurangan daya penulisn tu datangnya dari kesusutan tahap kesihatan, dan bila bercakap pasal kesusutan tahap kesihatan ni, bukan bertujuan utk menuding jari kepada sesiapa tp aku tak dapat elakkan utk menuduh si F puncanya............huhuhu siapa kah si F dan kenapa kah pangkal namanya menjadi sebutan.................siapakah namanya????????????
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
demi menjaga si F kehilangan rasa hati, baik jangan di sebut siapakah namanya........tapi mcm aku ckp tadi aku tak dapat mengelakkan utk menuding jari ke arahnya di atas kesusutan tahap kesihatan aku...kerana salah satu punca nya adalah dia................dan dia seharusnya perlu bertanggungjawab di atas perkara ini.........siapakah F??????????
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.dah sudah  , sudah jgn nak buat spekulasi siapakah F itu, dan yg namanya juga berpangkal dr F pulak jgn la mudah terasa hati, sbb entry ini di tujukan kepada seorg kwn aku saja , yg mana namanya tidak dapat la aku nyatakan di sini....di atas alasan-alasan keselamatan - (entah apa2 je aku ni kan)
.
.
.
.
.
.
.
.
apa yg sudah si F buat pada aku??????????????????????? jawapan adalah
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ceritanya bergini .......hehehehhehe
.
.
si F ni tak sure nak kata kwn atau kenalan....nak kata kwn, tak de la rapat sangat atau saling kenal mengenali, nak kata kenalan, klu di ikutkan dah dekat setahun la juga kami saling pandang menandang antara satu sama lain........................(jgn nak buat spekulasi ok, baik teruskan pembacaan saja ya)..kenapa pandang memandang sbb kami bekerja dlm satu organisasi yg sama....bezanya dia outlet lain, aku outlet lain.....sentiasa berhubung bila di perlukan ( urusan kerja sana ok, jgn nak fikir bukan2 - huhuhuhu benci nya spekulasi ni)........................so sebelum meneruskan pembacaan buang semua spekulasi2 yg bermain di minda anda.................kerana apa yg anda semua sedang fikirkan adalah salah sama sekali.........
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
beberapa hari yg lalu si F ni menghubungi aku dgn bertujuan utk meminta address yahoo massanger aku...sedikit pelik bila berbicara pasal luar bidang kerja dlm masa bekerja..............(ngok ngek nogk ngek berberapa minute) si F nyatakan sebenarnya  semalam dia gan si KK telah pun bersama2 membeli dan memiliki broadband....................jadi dia ingin tahu address yahoo massanger aku utk di updata kan dlm list friendsssssssssss dia............antara ok tidak , ok tidak...akhirnya aku berikan jua.............tp dgn beberapa syarat.......................kemudian permintaan yg seterusnya address facebook, tang yang ni mmg awal2 aku reject permintaan dia...aku nyatakan bahawa selagi aku berstatus dan berorganisasi dgn POPULAR BOOK, aku mmg tidak akan mempelawa atau menerima undangan atau mengalu-alukan kenalan, atau rakan seperjuangan dari mana2 cawangan POPULAR di dalam name list friend facebook KECUALI aku telah mendaftar masuk sebagai ex POPULAR BOOK CO (M) S/B.................. (maaf tak de huraian lg berkaitan isu ini) ..................................ye pada mereka yg tahu dlm name list FB aku ada seorg rakan POPULAR, itu di luar pengaruh sedar masa mengAPPROVE page kwn sorg ni, dlm masa yg sama 'he is my best friend in POPULAR' (mcm aku kata dlm luar pengaruh sedar masa itu, klu dlm lingkungan pengaruh sedar, mungkin aku tidak mengAPPROVE dia)........................................( jauh dah aku membebel lari dr tajuk entry ni, aku nak citer pasal si budak jahat F, bukan citer pasal approve la tak approve la - entah apa2 si liya ni )
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.

.
.
.
.
.
.
di ringkas semenjak aku meng'APPROVE' kan si F ni dlm YM list aku....bermula la episod si F ni mengbuzz BUZZ aku di laman YM................mmg aku sebaik mungkin membataskan perbualan aku luar dr isu2 kerja bila mana di luar masa kerja.............so dlm tempoh mengbuzzzz BUZZZ tu adalah la juga, isu2 yg di bicarakan tersasar dr lingkungan perbatasan .................................... (citer isu kerja lagi, walaupun masa dah menunjukkan jam 12 tgh malam - di luar pengaruh sedar hihihihii)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
nak di jadikan cerita isnin lepas (1 march 2010)......si F ni mengbuzz BUZZ aku di laman YM, hakikatnya aku dah pun menyedari status online nya 30 minit yg lalu sebelum si F mengbuzz aku, tp di sebabkan masa tu aku sedang khusyuk meng'MAKE OVER' kan blog page aku................so buat2 tak bertegur sapa gan si F dan rakan2 yg lain......................tp sbb dah si F tu mengbuzzzz aku pun mengbuZZZZ la dia balik............borak punya borak........... (tak berapa ingat sebenarnya ckp pasal apa mlm tu)..........tp klu tak silap lebih pada si F tu menyakat aku ta habis2..........................chat punya chat punya chat..............dlm jam 12.40 tgh mlm mcm tu.............punya la nak menyakat, si F ni menghantar satu link pada aku.........aku tanya pada dia ni link apa................katanya picture comel utk tatapan aku.........then bila dia bercakap mcm tu, aku andaikan ianya adalah pic kucing, animation or apa2 la yg memperlihatkan sesuatu yg comel.............................dan tanpa berhati2, aku clik link tu dgn jayanya.........................dan yg keluar huhuhuhuhuhuhuhuhuhuuhuhuhuhuuhuhuhuhuhuuhuhuhuhuuhuuh, aku terhenti beberapa saat sebelum memulihkan semangat yg hilang........................giler si F, dia kasi aku link benggong, yg mana bila aku clik link tu automatic background laptop aku bertukar keluar pic hantu yg amat la menakutkan rupa hantu tu (ada ke hantu yg tak menakutkan???????? jawapan nya mana ada) ...................apa pun masa tu mmg semangat aku dah menipis sgt2.......................dan tahap kemarahan dan kejutan membuak2 di benak fikiran........................
.
.
.
.
.
.
.
.
aku marah si F, dan si F tahu aku sedang sgt marah.......................aku beritahu dia bahawa dia belum cukup kenal dgn aku, dan macam mana dia berani berlawak jenaka seperti ini dgn aku..........................( aku membebel2 dekat 15 minit) ...............dan aku tahu si F rasa bersalah atas kesilapanya......................aku terangkan pada dia bahawa perbuatan dia adalah salah, kerana dia tak cukup mengenali sikap dan sifat seseorg bagaimana dia berani tooo muchhh bergurau senda mcm ni................................aku nytakan pada dia bahawa aku mudah hilang semangat bila tgk benda2 mcm tu.............................mlm tu ckp pun tak guna, so aku akhiri ruangan mengBUZZZZ gan si F................dengan si F berasa hati  ( tapi masa tu apa aku kisahhhhh )
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
mlm tu bermula la episod kehilangan semangat yg melemahkan diri aku...............dlm beberapa hari ni, tidur aku terganggu.........terjaga2 kerana berasa takut, lampu bilik di nyalakan sehingga kesubuh hari, fikiran hanya memikirkan gambar link si F yg entah apa2 tu.........................bila bgn pagi, tenaga tak cukup kuat, dan tahap kesihatan menyusut akibat tidur yg tidak menentu, dan yg paling utama ' AKU MENGALAMI TAHAP KEJUTAAN YG MMG MENGEJUTKAN' jadi dalam masa beberapa  hari ni, dr malam 1 march tu, area dada dan denyutan jantung aku sedikit sakit dan huhuhuhuu tak tau nak gambarkan...........................(mungkin tekanan akibat kejutan)....................si F pulak sedaya upaya cuba meminta maaf smpi siap2 call office lg (mentang2 la call dr office dia ke office aku percuma, suka2 dia je) ..............................................................dan aku juga akhirnya tesedar bahawa si F tu mmg niat nak bergurau, cuma masalahnya dia tak tahu bahawa aku ni jenis yg lemah semangat.......jadi nak salah kan dia 100% pun tak boleh la...........akhirnya aku senyum dan ketawa semula..............tp masalah semangat aku yg dah hilang tu nak di recover balik sgt2 la payah........................dan masa tido yg terganggu terganggu juga lg la menyumbang kepada tahap kesusutan kesihatan aku...............
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
punya la aku bertahan dgn sakit di area dada aku ni, akhirnya membawa aku ke klinik jua akhirnya, selepas mendengar bebelan my admin dan beberapa org staff yg sedikit concern atas keadaan aku yg berdiri mcm tak berdiri tu,  dah kemudian nya berakhir dgn mendapat MC dan ubat yg berlambak2.............( ini yg paling aku tak suka, sehingga saat ini, baru la sekali tadi je aku ambik ubat tu)...........................jam 4pm td aku dah mula mengemas2 semua document yg perlu aku bawa bersama pulang ke rumah (bukan nak tunjuk rajin, tp ni awal bulan byk report perlu di siapkan sebelum 5hb)..................................so tak de pilihan...................sampai umah jam 6pm.........kesan dr ubat yg di makan, menyebabkan aku terlena dan bila aku berjaya jam sudah pun menunjukkan jam 11.30 malam...................(lamanya aku tido kan)...........................dan document yg aku bawa masih lagi berada di hujung katil...................dan sehingga jam 12.31 tgh malam ni, ubat yg berlambak2 tu hanya selamat memasuki rongga mulut aku dan bersemadi di dlm perut ku baru la sekali petang tadi...................................................
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
dan esok tak lain dan tak bukan, aku perlu berusaha dgn lebih pantas utk menyiapakan semua report2 yg masih terkandas....................harap2 sebelum 7.00 mlm esok, semua report2 aku akan selamat di email kan pada yg berkenaan.............................
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
aku sedang berusaha utk meng'recover'kan balik semangat yg hilang.......................dan menghapuskan gambaran link yg si F send tu dr fikiran aku secepat mungkin............................dan kerana sikap aku yg lemah semangat ini, aku juga pernah di dekati oleh makluk tu pada satu masa dulu...........................(dah tersasar dr ruang topic ni ).............................
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

dan aku rasa geram pada si F tu, dan si F tu pulak tak sudah2 ckp aku perlu berusaha utk tidak berasa takut itu dan ini.....................dan aku perlu berubah demi diri aku sendiri...kata rasa takut ni di kawal oleh minda, jadi katanya aku perlu mengawal minda aku.................................chewahhhhh ckp mcm mudah je si F tu, cuba dia jadi aku, dia tau la mcm mana rasanya jadi aku................................................
.
.
.
.
.
dah2 makin aku citer pasal si F ni, sampai bila2 pun aku tak akan lupa pasal link benggong dia tu..................now dah beberapa hari aku nak masuk toilet pun aku takut, ini bukan perasaan di buat2 tp huhuhuhuhuhuhuhuhuh, tak tau nak ckp la.....................
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
hai cik liya hamid yg suka merajuk, suka menangis, suka di manja, dan suka di sayangi......tolong bangun dr semangat yg dah hilang tu..................hari2 yg ceria menanti anda di luar sana.............kuat kan semangat dan hadapi semuanya dgn kuat...............dan cik liya hamid jgn lupa makan ubat yg tersimpan dlm beg kerja anda tu ye.................kesusutan tahap kesihatan tu perlu di baiki......si F tu dia hanya bergurau saja, dan pasti dia juga tidak sengaja.........bukan ke tak kenal tu maka tak cinta......................putri khyalan hanya memberikan nasihat cuma.....................
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
dan cik liya hamid ....................

.......................................................................dari putri khyalan.....................

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails