Dia Adalah Dia

Dia Adalah Dia
indahnya ada cinta......sakitnya saat hilang cinta

Friday, March 12, 2010

1 hari, 2 hari, 3 hari, 4 hari, esok dah 5 hari

sepanjang minggu ni apa2 yg berlaku semuanya tidak memuaskan hari , especially yg berkaitan dgn kerja...tak tau la kenapa,  bulan ni tak cukup productive agak2nya.........aku sentiasa berusaha utk menjadi yg terbaik, sentiasa dan hari2 mencuba..........tp jika sentiasa di kelilingi oleh mereka2 yg tiada cita2, tidak mahu berubah dan tiada rasa tanggungjawab.....rasa2nya mampu ke aku menjadi yg terbaik , dan menjadikan diri aku antara yg terbaik..........
.
.
hari ni terasa sgt2 marah dan benggang dgn seorang jurutera computer........klu dah nama jurutera tu maksudnya kelulusan universiti la kan, org yg ada akal fikiran yg panjang..........pada pandangan aku la..........aku tak tau apa yg berlaku smlm dan hari ni harus salahkan siapa...............klu salah aku , sila la sesiapa sedarkan aku....tp kalau salah org ini, aku ada hak utk membebel di sinikan.............aku down sgtttttttttttt2 akhir2nya.....................
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

aku citer cikit apa yg berlaku.....( sikit ke , jamin penuh berjelar2, aku klu dah bebel mmg panjang lebar )
.
.
beberapa hari ni computer kat office aku rosak.....kat opis aku guna main pc.........yg mana main pc aku ni menyimpan semua kazanah2 hal2 kerja..malah main pc aku berhubung atau dlm bahasa lg mudah ada link dgn computer yg di gunakan oleh cashier2 di selling floor.............so klu main pc ada masalah , habisla biz aku kan.....cashier akan tonggang langgang la bila IBM POS tak dapat berfungsi dgn baik.............

.
.
.
langkah terbaik aku deal gan IT Dept...............lepas IT dr KL cuba link line dr KL ke JB....masih tak dapat nak selesaikan masalah...jln terbaik IT Dept suruh aku deal dgn syarikat yg mmg company bayar utk buat kerja baik pulih berkaitan dgn computer di dllm company.......call then deal..





esok paginya datang la seseorang buat checking,  kebetulan hari tu aku tak kerja........lepas checking diberitahu hard disk yg rosak dan perlu di ganti......kemudian org ni deal gan my IT Dept......esok pagi2 nya ( hari ke 2) IT Dept buat penghantaran cepat satu hard disk utk di ganti..........




dan esok nya lagi datang la satu lelaki yg di gelar jurutera utk mengantikan hard disk tersebut...bayangkan pc aku rosak dah pun 3 hari....bermaksud selama 3 hari aku dah tak buat kerja, sedangkan kerja aku dah mcm gunung meninggi...............dlm 3 hari tu bukan la aku goyang kaki, tp aku selesaikan kerja2 lain yg berpatutan...............hari ke 3 org tersebut datang dan mula menukar hard disk.............aku tau kerjanya lama...so aku tinggalkan opis dan pergi ke selling floor, buat mcm2 kerja dgn staff ...........................dr pagi smpi la ke jam 5 baru siap....tu tak kira siap lg, sbb IT Dept dr KL perlu setting up something lepas hard disk siap di baiki.....so maknanya seharian tu aku masih tak dapat guna main pc................




hari ke 4, mean hari ini la....aku call IT Dept tanya samada aku dah boleh guna pc aku ke blm.....................dia kata dah boleh, so aku sgt2 la bersemangat utk membuat kerja............bila aku guna saja pc tu,  aku tgk semua file2 aku tak ada....pergi mana????????? aku call lg IT Dept tanya, mana file2 aku....................IT Dept tanya aku balik, org semalam tukar hard disk dia tak recover ke semua file2 ...............kemudianya aku dah mula rasa benggang...........aku letak call , aku call company yg baiki computer aku dan bercakap dgn org yg berkenaan...........mana file2 aku...........dia ckp dia dah save dlm drive E, aku buka drive E file2 yg di simpan semua file2 database...abis file2 aku yg lain mana?????
.
.
.
.
.
.

org yg bergelar jurutera tu ckp ' U TAK SURUH PUN I SAVE semalam ' ......................AKU RASA MCM BETAPA SENGAL NYA JURUTERA TU.........(AKU MASIH MAMPU GUNA BAHASA YG BAIK2 DLM NI)............TAK TAU NAK CKP SENGAL TAHAP APA.....................KLU DAH KO TUKAR HARD DISK...DAH TENTULA DLM HARD DISK LAMA TU BERLAMBAK FILE2 PENTING AKU,APA KO INGAT DLM HARD DISK LAMA TU ADA APA....  SAMPAH SEMUANYA KE, APA KO FIKIR DLM HARD DISK TU ADA APA.....dalam tu MST LA BENDA2 YG BERKAITAN GAN KERJA, SO DLM TU SEMUA DATA KERJA LA SENGALLLLLLLLLLL....... APA BANGGANG SGT , KLU TAK CKP PUN DAH MMG KERJA KO UTK SAVE DAN TRANFER DLM HARD DISK BARU TU SEMUA FILE AKU..............aku mana tau nak kena ckp baru ko buat, patut ni kerja ko tak payah ckp ko dah buat...................MCM NI KE NAMA nya JURUTERA.....................10 thn dulu graduate dr Universiti mana ni..............................
.
.
.
.
.
.

bila aku call tp tak marah, cuma suara aku mmg mendatar saja bunyinya.....sbb aku contorl temper aku......rasanya dia tau aku benggang gan dia....kemudian dia ckp dia nak dtg , buat semuanya........aku tunggu smpi kul 3 dia tak datang..................aku call lg, dia ckp tak pe sy save semua file dlm CD , sy ada backup semua tu semalam utk simpanan sy..............terasa benggang  bila dgr............ko backup semua file2 aku utk simpanan ko, tp ko tak backup semua file2 tu utk kegunaan aku sendiri dlm hard disk baru aku................................ni nak panggil SENGAL ke atau lebih sesuai panggil B***H....................lg ko boleh ckp 'awak tak suruh backup semua file2 tu semalam'...........................ada ke org pindah umah tak bawa barang2 dlm umah tu sekali.....................sama la konsep nya KO NAK PINDAH UMAH, MST LA KO BAWA MASUK SEMUA BARANG2 DR RUMAH LAMA KE RUMAH BARU, TAK KAN PINDAH TAK BAWA SEMUA BARANG...........
.
.
.
so hari ni hari ke 4, aku tak buat kerja lg......yg konon2nya,  kata jurutera nak hantar cd backup tu hari ni, tp smpi aku tutup kedai pun tak de....bila call ckp tak sempat...esok nak dtg hantar............aku nak tgk esok dtg kul berapa....ckp gan aku 10.30pg nak dtg, aku nak tgk janji melayu jadi apa..................nak ckp lebih2 aku pun MELAYU juga kan......................tp bukan nk ckp hebat la, aku blm pernah buat janji MELAYU la....kawan2 yg rapat gan aku tau mcm mana caranya aku punchtual.............
.
.
.
TP MCM NI KE, CARA JURUTERA BUAT KERJA..............................menyusahkan org, dan membuat org berasa kesengalan sepanjang hari...........................................ko ni jurutera ke apa, kerani cabuk yg aku kenal pun.......aku rasa lg hebat.............................
.
.
.
dlm hidup aku , aku tak penah pun nak merendah2 kan org, tp klu mcm ni la caranya buat kerja, aku mmg benggang laaaaa, sakit hati sgt2.....
.
.
.
aku tak pasti la kenapa kehidupan aku di kelilingi org2 mcm ni..............aku yg salah atau apa, aku pun tak tahu....................kadang2 kecewa sgt dan rasa mcm down habissssssssssssssss
.
.
.
.
.
.
sakit hati dan rasa marah sgt2....................................

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails