Dia Adalah Dia

Dia Adalah Dia
indahnya ada cinta......sakitnya saat hilang cinta

Saturday, March 19, 2011

logbook : hari yang CERIA

tarikh              : 19.03.2011
masa               : 12.08am

tajuk mcm ceria sgt sgt ye........sebenarnya takde la ceria mana pun, cuma harini di mulakan dgn menelefon piah keot ( sofia dania shamsudin ) my lovely cousin utk wish happy bufday yg ke 3 tahun.......dgn je suara aku kat telepon terus dia menjerit

piah keot : kak eyaaaaaaaaaaaaaaa, apy birthday piahhhh ari nieeeeeeeeeeeee....

kak eyaaaaaaaaaa : piahhhhhhhhhhhh selamat hari jadi, selamat hari jadi , selamat hari jadi piahhhhh selamat hari jadiiiiiiiiiiiii yeeeeeeeeeeeeeeeeee

piah keot : yeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhh, kak eyaaaaaaaaaaaaa adiahhhhhh piahhhh mana...kak eyaaaa tejeeeeeee takkkk

kak eyaaaaaa : kak eyaaaaaaaaaaaa tejeeeeeeeeeeeeee la, nanti kak eyaaaaaaaaaaaaa beli apy birthdayyy piahhh tauuuuuuuuuuuuu


bla bla bla bla, ada yg aku paham apa piah keot cakap, ada yg aku tak paham langsung...........mmg permulaa yg ceria utk aku hari ni


sofia dania aka piah keot aka pia yaya with her abah and mak   









Piahhhhh nanti potong kek gan kak eyaaaaaa ok : tungguuuuuu tauuuuuu





( kerjaya )
So far kerja baru ni ok, cuma tak pasti kenapa rasa penat nye mmg luar biasa ckit..nak kata aku terlalu work hard takde la juga, tp agak mencuba utk tunjukkan sesuatu….dlm organisasi dulu mmg aku agak terkenal dgn sikap kurang bercakap  dan sgt focus dlm menunjukkan figure , oleh itu secara tak langsung ia gambaran value yg ada pd diri aku………..jika org tunjukkan kehebatan dlm berkata2 depan big boss, aku tunjukkan figure sebagai nilai kehebatan aku………….

So far aku mmg nak tunjuk something pada CEO company baru nie…so akui aku agak bekerja kuat dlm mengeluarkan personal figure yg cantik utk di tunjukkan pada pihak atasan…

Minggu pertama figure yg tercatat RM 2998
Minggu kedua figure yg tercatat RM 11,988
Minggu ketiga figure yg tercatat RM 14,670

Sebagai org baru dlm dunia sales and marketing tidakkah figure tu agak elok utk di pandang dan di beri perhatian………

 Concept kerja aku adalah less talk work smart and show figure if u think u are the best……..


3 week really hard for me utk catch up all think about operation dan documentation but so far I just take few days  to learn all…………bersyukur kerana otak yg ada nie masih belum berkarat dan berterima kasih dgn pengalaman selama 4thn di Popular mmg sgt2 membantu…..secara tak langsung memberi ruang pada aku utk learning lbh byk di bahagian sales and marketing coz I need FIGURE to show at my CEO…….ada 2 week lg before end of march  , my target is will achieve rm 30,000 for this 2 week……. coz total personal figure yg aku nak tunjuk pada my CEO for my  1st month at Yes Support Services Sdn Bhd adalah rm60K…… besar sungguh anggan2 aku kan...…...so wait and see



( hati dan perasaan )
Emosi akhir2 ni mmg sukar nak jangka dan sukar di kawal…………cepat rasa nak marah dan cepat terasa hati…………..dah mmg sensetif , lalu menjadi ter ‘over’ sensetif skrg nie……….dan aku cuba meng 'ignore' org2 yg akan menganggu emosi aku utk berkedudukan stabil...............



( teman )
Perlukan teman yg dapat menyejukkan hati dan dapat kawal aku menjadi seorang yg lbh penyabar…….bila agaknya nak jumpa teman ni kan?



( profession bkn jaminan budi bahasa )
Minggu lepas berlaku sedikit perkara yg kurang menarik di antara seorg pelanggan dan branch manager aku…………..dan customers tu pun sudah membuat complaint pada my CEO……apa yg mengejutkan adalah sikap customers tu yg agak sedikit keterlaluan, dan sikap my branch manager yg tidak dapat mengawal rasa tidak puas hati………………lalu 3 hari lepas, aku di khabarkan customers itu adalah seorang DOKTOR……..sgt surprise coz perwatakan, tutur kata mmg jauh sgt jika nak kata dia adalah DOKTOR………..apa2 pun dua2 pihak ada silap itu yg aku nmpk, but customers tu yg memulakan perbalahan hanya kerana isu yg terlalu kecil…………..tp mungkin kerana dia ada duit, ada nama, ada kedudukan PERKARA ITU LA YG TERJADI bukan ke CUSTOMERS ALWAYS RIGHT ( jujur ckp aku kurang suka MOTTO tu huhuhuhu )


( hubungan )
perhubungan di antara staff2 semakin lama semakin baik.............all of calling me cik SAYANG,kakak sayang, liya sayang  hihihihi coz hanya aku bunga yg ada di situ lain2 semua sang kumbang ...so far mereka semua sgt menghiburkan termasuk lah mamat A yg penah aku katakan dulu sgt kelakar orgnya....


( nasihat utk diri )
allah sentiasa ada bersama dengan org yg berusaha...........teruskan berusaha cik liya hamid


( training and meeting )
jumaat attend training and meeting bersama dgn supplier SONY....bkn dealer dr Yes Support je yg dtg, tp rupanya JUSCO, Seng Q, Seng Heng, Lion Mas, Court dan ramai lagi...............wahhh ramai sungguh executive2 yg muncul di bilik seminar Hotel Mutiara hari tu................really enjoy berkenalan dgn executive2 dr company lain ...lalu secara tidak langsung bertambah la total pengunjung BBM aku nie 



( masih ada harapan )
semoga abg zul memberi peluang pada aku dan kini aku menanti jawapan positif dari dia.........semoga allah swt memudahkan segala2nya.....


( pembaca yg di sayangi )
terima kasih kerana menanti, memberi nasihat, menjadi pembaca , menjadi pengikut dan menjadi pemangkin semangat secara tidak langsung.................muahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh 1234 kali kat u all tauu






selamat malam





No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails