Dia Adalah Dia

Dia Adalah Dia
indahnya ada cinta......sakitnya saat hilang cinta

Thursday, March 3, 2011

logbook : hari ke 8, 9 dan permulaan hari ke 10


Hari ke 8 yg lalu

Tarikh                      : 02.03.2011
Masa ketika ini         : 6.21pm
( dah tulis update lewat )

( kerja dan persekitaran )
Bermula dgn training di Taman Gaya about Extended Warranty …. Nice presentation from Mr Ong starting day with good mood….di ulang permulaan yg baik, sekali di ulang permulaan sahaja…..around 2pm baru balik opis, outlet buat sedikit renovation so environment kelam kabut so mengundang stress….maka kesan bunyi mesin potong memotong, ketuk mengetuk telah mengubah permulaan yg baik td pergi ke aras yg kurang baik lepas itu……

( kawan, sahabat, kenalan )
Harini agak penat sbb learning byk benda dr pg smpi ke malam..di ulang PENAT ..working hours terbaru ni 9.30am to 10pm…………perlu ke di ulang bahawa tempoh waktu tu agak memenatkan…….tidak perlukan, sbb sesiapa boleh fikir dgn akal waras………jadi minta kerjasama utk tidak menganggu  di masa bekerja utk sementara waktu sbb sy adalah pekerja baru , byk knowledge yg perlu di pelajari..jadi ini adalah minggu yg memenatkan dan pasti  1-2 bulan nie masa utk sesuaikan diri dgn benda2 baru nie…………………..jadi saat ini, masa ini, ketika ini, mengharap kwn2 yg rapat dapat memahami keadaan dan member ruang utk  bernafas dgn selesa…..tak bermaksud kwn2 membuatkan diri  tidak bernafas atau tidak selesa, tapi dlm keadaan sebagai pekerja baru masa yang ada pasti mahu beri 100% tumpuan pada kerja buat sementara waktu………….

Aku jujur  terharu andai ada kawan2 yg merindui dan mengingati aku…sungguh aku hargai dan rasa di sayangi…tp dalam situasi sekarang ni apa yg aku perlukan adalah sokongan dan permahaman……….minta kerjsama fahami keadaan aku yang berstatus pekerja baru nie…..

Aku  tak dapat hadiri majlis harijadi sorg kawan, bkn sengaja tp aku bekerja….dah 29 tahun kan, 1tahun je tak dapat raikan bersama, 8-7tahun yang dulu tak pernah pun aku lupakan………….Cuma tak hadiri majlis, tp masih kirimkan sms ucapan selamat……..tapi kenapa masih nak bermasam muka dan merajuk….sampai rumah pun dah jam 11.15pm tak kan la nak singgah gi majlis tu walaupun majlis tu blm tamat….tak terfikir ke esok pagi aku kena bgn awal lg utk pergi kerja…klu singgah paling2 balik kul 1 or  2am…….masuk kerja 9.30am, tempat kerja yg aku nak g paling2 35minit mean kul 8 aku dah kena kuar dr rumah……kul 8 kena kuar mean kul 7 dah kena bgn siap2…..so kwn tu tak kesian ke dgn aku………..8-7 tahun aku raikan hanya  1thn ni tak raikan besar sgt ke kesalahan aku……………so sorry mmg sekali je la aku minta maaf pasal hal ni, sorry tak cukup masa nak pujuk2, bkn budak2 pun dah besar dah 29 tahun….

Aku pun rasa bersalah coz kwn aku farah hanan dtg jb dah 2 kali tp tak sekali pun aku luangkan masa dgn dia coz kesibukan aku yg memasuki kerja baru ni………..rasa bersalah sgt, sbb dulu2 kalau aku turun KL meeting sure aku akan tumpang tdo rumah dia sbb aku turun KL awal , company book hotel utk malam meeting saja …………dah 2 kali dia ada kerja di jb tp aku tak pulak tawarkan apa2 perkhidmatan pada dia, malah jumpa pun tidak….sebabkan dia turun di jb betul2 time aku tukar kerja baru………..so kerja baru 1 minggu mana mungkin aku nak apply cuti kan………………..so ada tak sesiapa yg memahami kepayahan aku nie……..ada ke?? So aku mmg mengharapkan farah hanan memahami aku, sbb dia pun org yang lama mengenali aku……..dlm tempoh 3-4 bln ni, utk apply cuti mmg bkn perkara mudah utk aku yg berstatus PEKERJA BARU even jawatan yg aku pegang agak SELESA………..ini melibatkan krediabiliti diri, so please paham keadaan aku ……

Untuk pengetahuan aku hanya cuti hari KHAMIS di ulang KHAMIS…………….tak paham juga so abaikan je la, sbb mmg malas nak layan juga…………..

Ada kawan2 yang sms atau call masa kerja………….aku tak angkat, siap ada yg reply sms kata sombong la, belagak la, tak ingat kawan la, apa la…………..please la kerja is kerja, main is main, enjoy is enjoy………..klu aku tgh kerja mmg agak payah utk aku sms or call nie…….so kalau sekali ringing aku tak angkat sila paham bahawa aku sedang sibuk dan tak berkesempatan utk angkat……..jika dah sms aku sampi 2-3 kali sila la tunggu aku membalasnya……..jika ada ruang utk membalas sms tu sure aku akan balas…tolong pahami aku……….satu org ringing smpi 3-4 kali non stop maxis digi maxis digi…klu satu hari 8-7 org yg buat benda yg sama…boleh paham ke apa aku rasa…siap ada yg sms sampai 10 kali dlm satu masa……………klu 10 org yg buat mcm tu……rasa2nya selesa ke aku yg sedang bekerja dengan status PEKERJA BARU ni………….thensatu pekara lg  stop miscall ME, miscall miscall ni utk budak2 bawah 22tahun………….aku dah 29 tahun istilah miscall2 ni macam dah tak sesuai dan kurang berminat…sbb kadang2  miscall2 nie agak merimaskan…..






Ada tiga situasi yg aku akan tidak angkat call or sms sepanjang hidup aku nie
·         Pertama org tu buat aku marah atau mengecilkan hati aku, call la sms la beribu kali kalau hati aku tak OK mmg aku tak akan angkat atau reply apa2…..

·         Kedua aku mmg bz……….dlm situasi ini mmg aku akan ignore seketika any call or sms…tp 95% kes aku akan reply dan call back bila keadaan mengizinkan…jika ada yg terabai aku akui aku terlupa atau terlepas pandang

·         Situasi ketiga mood dlm laut PMS, jika tau aku tak bz takde kecil hati tp aku ignore call sila paham mungkin ketika itu aku sedang mood PMS………


( malang tidak berbau )
Pasal kecuaian aku terhantuk pintu mlm semalam, aku akui keadaan persekitaran ketika itu agak menganggu hingga mengundang kecuaian tu……………..u all tak kesian ke dengan aku………benjol kepala kat dahi kanan ni sebesar telur puyuh….u all rasa tak sakit ke………sepanjang drive 35minit tu aku nangis tp u all tau ke, tak kan……………rasanya kalau tau pun sure tak beri kesan apa2 kan



Logbook hari ke 9
Tarikh    : 03.03.2011
masa      : 10.00am
( dah tulis tp update lewat )


Harini CUTI tiada cerita pasal kerja ok…………….

( aktiviti )
Pagi ada hal sikit di kangkar pulai lepas selesai dlm kul 1pm…balik rumah mmg terus rehat rehat rehat rehat rehat tdo tdo tdo tdo tdo tdo sepanjang hari…




( gelagat )
Harini my mum mcm free sangat2, dia boleh masuk my room amik satu novel then lepas tu aku dengar my mum baca dan ketawa baca dan ketawa………………td my mum pun mula bercerita pasal ke’happy’an hatinya membaca buku DIARI MAT KILANG ………ada byk novel dlm almari tu, boleh novel tu yg my mum pilih….aku pun tak abis baca lg novel tu, baru 10 ke 11 helai aku baca…my mum leh ketawa2 dan abis dah baca……….lepas tu dia leh pulak ckp kan seronok kalau ada sambungan DIARI MAT KILANG………………..terus mata pandang pada bungkusan tp tak ckp apa2………lepas tu aku terus ckp dan janji my mum..next khamis nak bawa my mum g kedai buku cari sambungan DIARI MAT KILANG 2 utk teman my mum di kala sunyi…………she really enjoy with DIARI MAT KILANG, terus terfikir kalau my mum baca DIARY MAT DESPATCH sure my mum akan gelak lg besar………….



( permulaan hari ke 10)
Tarikah      : 04.03.2011
masa          : 11.40am
( advance update utk permulaan hari ke 10 )


 harini shift petang, jap lg nak bergerak ke office………………so semoga harini bahagia setiap saat 


(nasihat utk diri )
Kebahagian hak individu, you berhak mendapatkannya, jgn pandang ke belakang lg, terus menapak cik liya hamid....................



salam sayang utk semua.............muahhhhhhh 139 kali <3

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails