Dia Adalah Dia

Dia Adalah Dia
indahnya ada cinta......sakitnya saat hilang cinta

Wednesday, February 23, 2011

logbook : hari pertama

tarikh    : 23.11.2011 /rabu
masa     :11.40pm ~ 12.05am







siap ada name tag pulak : sampai2 opis dah tersedia utk di pakai, adoiiiii mcm budak sekolah la pulak..kalau letak nama sedap la juga LIYA HAMID, ni letak nama jawatan.

1st day untuk aku yg jenis tak berapa nak mesra alam ni a bit hard to make new relationship with others colleagues dan org2 keliling...semuanya rasa asing, kalau umur aku dlm lingkungan 18 to 22 sure aku dah menangis menghadapi situasi hari pertama di tempat baru ni.......

dan itu lah yg berlaku semasa aku menjejakkan kaki ke popular satu masa dulu.....seminggu juga bersedih sedihan kerana seluruh keadaan seperti asing dan sukar utk di sesuaikan....NAMUN bila sedar umur sendiri adalah 28tahun 7 bulan terbantut pulak air mata utk di keluarkan.....bentan kata org tua2.........

process of product learning utk hari ini : ada rasa sedikit tertekan kerana perlu learning type of computer, netbook, notebook............tu blm belik belik tv plasma, LCD, camera digital, DSLR, printer maunya meletop esmosi saat tu nnt...........rasa sengal sekejap kepala otak bila masuk word word seperti graphic chipset ( intel, ATI, nvidia ), HDD,RAM, GHz, GB, MB dan mcm2 lg la, yg nyata haram aku tak paham makna2 nya secara terperinci......kena beli buku asas komputer nie huhuhuhuhuhu.................terseksa sungguh bila bab bab computer cuba di masukkan dlm memory kepala ni..................tolonggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg !!!!!!!


hari pertama sibuk buka fail tu , bukak fail ni, belik benda tu, belik benda ni, sampai lunch pun terlepas sudahhhh.........4pm baru terasa perut berkeroncong minta di isi : nasi lemak ayam RM3.90 terhidang hakikatnya nafsu makan tidak terbuka seluas luasnya .......


jarak rumah dan tempat kerja agak jauh, di tambah pulak aku ni jenis pemandu ala ala manja, makanya terasa penat la seluruh urat saraf memandu agak jauh buat pertama kalinya.......40 minit pergi, 40 minit balik..........andai aku bertukar status menjadi pemandu ala ala pop rock mungkin aku hanya perlukan masa 25minit pergi dan 25 minit balik..............


apa2 pun langkah dah di atur, aku perlu mengorak langkah sebaik mungkin..................


penat giler, tp masih ada berpeluang mengupdate suka duka hari ini...........


salam sayang dr saya utk para pembaca yg sudi membazirkan masa di ruang ini..............adiossssssssssss


alahaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii computer awat ko nye word byk yg payah payahhhhhhhhhhhhhh nie grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

2 comments:

Related Posts with Thumbnails