Dia Adalah Dia

Dia Adalah Dia
indahnya ada cinta......sakitnya saat hilang cinta

Tuesday, May 18, 2010

Politik politik politik politik




Tak tahu kenapa sejak menjadi org dewasa ni  ( bukan remaja lg ) dah terasa mcm bosan dan tak suka dgr cerita ttg politik……..kadang2 rasa cerita politik tu dah mcm cerita dunia artis….mcm tgk melodi tu….paparan kisah artis yg entah apa2, termasuk lah rancangan terjah, yg pada aku satu rancangan yg mmg di tahap bawah sekali input2 dlm intipati rancangan tu….so bergitu juga la penerimaan aku terhadap isu2 politik ni…………kumpulan A ckp kumpulan B, kumpulan C ckp kumpulan A, kumpulan D ckp kumpulan B…dah mcm main gumpat2 pulak, sedangkan isu rakyat kurang pulak di mainkan, melainkan adanya pilihanraya atau pilihan raya kecil………

Apa yg aku nampak hari ini, dunia politik adalah satu dunia kekuasaan…..setiap org mengejar kekuasaan yg ada dlm dunia politik itu……..perbalahan puak2 dlm dunia politik bukan kerana isu rakyat tetapi lebih kepada isu peribadi….

Di warung2 kopi , jgn ckp la, siap buka table utk bincangkan isu politik…dari secawan kopi, tambah cawan yg ke 2, adakala smpi tambahan cawan menjadi yg ke 5………apa yg mereka dapat, dan siapa yg beruntung dr kejadian2 seperti itu……….kita fikirkan bersama


bosan itu yg berlegar2 di ruang akal fikiran aku buat masa ini bila berbicara ttg politik...

Pemikiran manusia yg di belenggu kepolitikan dlm akal fikiran sudah menjadikan manusia tu seakan tidak berakal dan berilmu pada pandangan aku………sebagai contoh , untuk mereka2 yg mengenali aku pasti mereka cukup sedar yg aku seorang yg suka berfesyen, masa di awal usia remaja dulu lg la, sekarang ni bila dah sedar usia tu dah semakin meningkat aku kurangkan sikap suka berfesyen tu mengikut keadaan….fesyen hak individu...setuju???

ada sekali tu aku pergi ke satu kawasan yg agak bukan kebandaran , bila mereka lihat saja aku, terdengar kata2 yg agak kurang bijak pada pandangan aku, klu dalam bahasa kasarnya kata2 org bodoh……………. ( tgk tu, gaya berpakaian dah tau,  org umno la tu) itu antara intipati percakapan mereka yg kedengaran……….bila aku dengar bergitu , aku terasa apa kaitan pakaian aku dgn umno…………tak ke kata2 tu lahir dr akal fikiran org bodoh………..dunia fesyen hak masing2 bukan ada kaitan dgn dunia kepolitikan….pakaian tak melambangkan dunia politik………buka minda dan cerdikkan akal fikiran………jangan jadi manusia yg bodoh kerana politik……..aku benci andai tingkah laku aku di kaitan kan dgn dunia politik………….aku rasa aku tak sebodoh org yg bercakap tu………jadi jgn tunjuk hebat pada cara yg salah…..


dan kenapa umno hendak di persalahkan kerana fesyen yg aku ketengahkan…….apa kaitan umno dgn aku………..dan utk org2 yg berfikiran agak kolot dan tidak cerdik, keluarga aku bukan lah satu keluarga yg taksub dengan dunia politik, masing2 bebas memangkah mana2 parti yg di rasanya menjadi pilihan……….oleh itu jgn kaitkan dunia fesyen aku dgn dunia politik…………..sbb klu nak ckp pasal cara aku berpakaian melambangkan aku anak didikan org umno……….apakah hebat sgt cara berpakaian anak2 org bukan umno……….

Dan kamu semua tahu ke, aku dr parti politik mana sebenarnya?? dan andai aku bukan dr puak umno, adakah cara aku berfesyen itu akan di sanjung dan di puja kerana parti politik yg aku sertai adalah sealiran dgn si pengkritik................kenapa bergitu bodoh org yg mengatakan cara aku berpakaian melambangkan aku dr parti mana....dan kenapa tanpa sbb dan alasan yg kukuh, umno di kaitan dgn fesyen aku.....

Fesyen, gaya dan tingkah laku adalah ciptaan diri sendiri tidak di pengaruhi  oleh mana2 parti………ia hak individu dan tidak melambangkan parti politik yg di ikuti.........kerana tempat yg aku pergi tu agak bukan kebandaran, boleh ke aku katakan org2 di sana agak kekampungan, kekolotan dan kejakunan kerana melihat cara berpakaian aku...................

Negeri yg bukan di perintah oleh org umno, berlambak kisah dan cerita haruan makan anak………..jadi ini di panggil apa pulak???

Kawan2 aku ramai yg kaki club, dan apa yg aku tahu mereka ni bukan dr puak umno?? Jadi mereka ni org dr parti mana?? Tolong jelas kan?? dan sbb mereka bukan parti umno dan mereka kaki club so tingkah laku mereka di anggap betul sbb mereka sealiran dgn org2 bodah mcm kamu yg mengeluarkan kenyataan bodoh tu...................

maka jgn lah jadi manusia yg agak tidak cerdik di sebabkan kebodohan berpolitik……….dalam dunia hari ini segala berbuatan akan di kaitankan dgn kepolitikan……sampaikan nak masuk masjid pun kena tau dr puak mana, klu bukan dr puak yg tak sama, maka faham2 saja la kesannya……

bosan sungguh dan sgt menyempahnya dunia politik hari ini…….heloooooo manusia yg taksub dgn politik, bgn la oiiiiii, dunia ni bukan dunia politik saja, ada byk lg yg indah2 selain politik tu

buka berita kat tv, radio, internet dan segala sumber la, kisah apa?? Politik, politik, politik, politik…….wei aku bayar bulan2 broadband bukan utk lihat paparan kisah politik oiiii……….aku bayar bil elektrik tinggi2 tiap bulan bukan utk tgk news yg boleh di kategorikan sampah...............

Apa beza dunia politik gan dunia artis hari ini???? Anda fikirkan bersama………….

kan dah emo aku ni..................huhuhuhuhu 
klu dah buta dgn ilmu fesyen tu, aku tak tau la entah buta apa lg.....................sekolah sampai tingkat 20 tp akal fikiran mcm org tak sekolah..................

 wei ini ke generasi 1 malaysia kita hari ini..................

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails