Dia Adalah Dia

Dia Adalah Dia
indahnya ada cinta......sakitnya saat hilang cinta

Thursday, May 20, 2010

liya oh liya.....bangau oh bangau







Beberapa hari ni aku sedar ttg sesuatu perkara, beberapa hari ni aku agak sukar utk melelapkan mata, kadang2 tu smpi jam 2 pun aku tak dapat lelapkan mata lg….padahal mata dan badan dah terlalu letih utk terus berjaga………

Dan aku cuba cari pelbagai cara utk lelapkan mata dengan membaca, berinternet, dan mcm2 lagi…tp semuanya gagal……..tapi entah mengapa aku mula sedar yg andai aku mengalami situasi bergini, hanya dgn menyanyikan sebuah lagu utk aku, 15 kemudian ianya mampu utk melelapkan mata ini……….dan akhirnya aku mula sedar bahawa sebenarnya sebelum ini jika aku ada org nyanyikan aku lagu ni, pasti aku akan terlena……..pelik tp benar, ini yg aku alami sejak akhir2 ini, cuma aku tidak sedari……….dan bila aku mula sedari , baru aku tahu betapa susahnya hendak meminta org nyanyikan lagu ni saat mata tidak mampu terlena…….malu dan segan utk yg utama….tp nampaknya ada beberapa kawan yg agak memahami dan sudi mendodoikan aku dgn lagu yg entah apa2 ni……………………

Lawak sungguh, tp kenapa la mata ni mengada2 kan………..aku tak mampu utk mengawalnya………….pasti pada mereka yg sedang membaca ni, tertanya2 apakah lagu yg boleh membuatkan aku terlena dgn mudahnya…………..


















Mungkin aku agak tertekan dgn kehidupan kerja aku akhir2 ini, membuatkan fungsi badan aku berubah sama sekali……tapi tak kurang juga ,ada yg kata, sebenar2nya aku ni manja orgnya cuma kegarangan aku membuatkan org tak sedar aku sebenarnya seakan anak kecil, dan bila keadaan mendesak, ini lah yg berlaku……mengada2 dan mengada2…..entah la tak pasti……










 dan lagu yg dodoi yg mampu buat aku terlena adalah :










































Bangau oh bangau
Kenapa engkau kurus,
Mcm mana aku tak kurus
Ikan tak mahu timbul
Ikan tak mahu timbul

Ikan oh ikan
Kenapa tak mahu timbul
Mcm mana aku nak timbul
Rumput panjang sgt
Rumput panjang sgt

Rumput oh rumput
Kenapa engkau panjang
Mcm mana aku tak panjang
Kerbau tak makan aku
Kerbau tak makan aku

Kerbau oh kerbau
Kenapa tak makan rumput
Mcm mana nak makan rumput
Perut aku sakit
Perut aku sakit

Perut oh perut
Kenapa engkau sakit
Mcm mana aku tak sakit
Makan nasi mentah
Makan nasi mentah

Nasi oh nasi
Kenapa engkau mentah
Mcm mana aku tak mentah
Kayu api basah
Kayu api basah

Kayu oh kayu
Kenapa engkau basah
Mcm mana aku tak basah
Hujan timpa aku
Hujan timpa aku

Hujan oh hujan
Kenapa timpa kayu
Mcm mana aku tak timpa
Katak panggil aku
Katak panggil aku

Katak oh katak
Kenapa kau panggil hujan
Mcm mana aku tak panggil
Ular nak makan aku
Ular nak makan aku

Ular oh ular
Kenapa nak makan katak
Mcm mana aku tak makan
Mmg makan aku
Mmg makan aku













Cukup sekadar serangkap dah mampu nak mengstim dan melenakan aku yg sedang dalam kesukaran melelapkan mata……………….klu dgr mcm merepek kan, tp hakikatnya itu yg berlaku…..tak tahu kenapa

Mujurlah akhir2 ni ada yg sudi menyanyikannya, tp sampai bila ye…

Aku kena settingkan semula fungsi badan aku yang semakin mengada2 ni, utk kesenangan masa hadapan…………apalah aku ni kan.....entah apa2

Malam td dapat lenakan diri dlm kul 2am selepas ada org nyanyikan lagu bangau oh bangau pada aku full series bukan rangkap2 ………………







Sgt2 merepek kan…………..tp itulah kebenaranya





Tapi kenapa mesti lagu bangau oh bangau ye……………aku pun tiada jawapan pada benda merepek ini………….

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails