Dia Adalah Dia

Dia Adalah Dia
indahnya ada cinta......sakitnya saat hilang cinta

Wednesday, May 12, 2010

hanya 1%

terasa mcm ada yg tak kena.......tp tak tau apa.....rasanya tahu tapi tak pasti...seminggu dua ni, hati selalu sgt rasa ragu2 dan sebak.......tanpa sbb dan alasan...........bila mula rasa tak mampu nak fahami kehendak diri sendiri, terasa betapa stress nya diri.................terasa inginkan sesuatu tp tak tau apa, terasa sebak dan sayu tapi tak pasti kenapa, terasa mcm2 tp tak tau utk apa........emosi yg berkecamuk, mungkin berpunca dr kesan menjelangnya jun ini.........byk yg berubah bermula jun, dr segi persekitaran, perhubungan dan keserasian.................


aku ambik masa yg panjang utk selesa dengan sesuatu persekitaran aku amik masa yg lama utk memulakan sesuatu perhubungan dan aku memerlukan kekuatan dan sikap toleransi yg agak tinggi  utk mencari keserasian........dan semua tu memberi sedikit tekanan kepada diri ini......terasa ingin lari dr melalui semua itu, tp tiada ruang yg terbuka utk ku berlari melepaskan diri...............aku ingat aku cukup kuat utk menyambut kedatangan bulan jun, tp nampaknya aku semakin tertekan dr hati ke hari............................bukan semudah yg org fikir, kerana aku cukup kenal dgn diri aku sendiri.........................


rasa sebak, susah hati, tak selesa, tidak bahagia adakah kerana mei berlalu terlalu pantas utk mengundang kehadiran bulan jun..........................mungkin ianya sedikit sebanyak berpunca dr semua itu...........


aku cukup tak pandai nak memaniskan muka andai situati itu bukan yg aku gemari................dan aku tak juga mampu menahan air mata yg mahu mengalir dr pada melimpah walaupun ianya berlaku di lokasi yg tidak sewajarnya................aku tak mampu menipu diri aku sendiri...........jadi bagaimana hendak aku lalui jun yg bakal menjelang ini................aku cukup sedar apa yg bakal berlaku jun ini, mmg la sesuatu yg sudah di jangka, tp mcm mana utk aku elakkannya kerana aku sudah pun terlewat hanya lah seminit cuma............dan kerana seminit itu la aku terlepas peluang utk melalui ruang yg wujud itu.........dan kini ternyata tiada langsung ruang utk aku lepasi............................

ya allah berikan la aku keajaiban dan aku yakin aku akan bersyukur dan menghargai peluang itu..........berilah aku sedikit ruang saja utk aku melepasi apa yg bakal aku lalui................sejujurnya aku langsung tidak cukup kuat utk menghadapi semua itu......................dan utk tersenyum dlm keadaan itu sepanjang hari, sepanjang minggu, mahupun sepanjang bulan adalah sesuatu yg sukar, andai utk mencari sesaat itu terlalu sukar utk diri aku, inikan pulak seminit, sejam, sehari, seminggu malah sebulan atau setahun.................

ya allah, peluang itu hanya akan wujud menjelang jumaat ini, dah aku sedar terlalu tipis, atau boleh di katakan di hujung tanduk...............aku tak berani meletak haraapan yg menggunung tinggi kerana aku yakin peluang itu hanya la 1%, dan sekarang ini aku terasa terlalu sesak dan ingin menangis sekuat2nya kerana aku tau peluang itu sukar utk aku gapai...........................andai ko mendengar ya allah, kasihani lah diri ini ya allah, tolonglah berikan peluang 1% itu kepada aku....kerana aku amat memerlukan nya...............jika peluang itu bukan utk aku seperti yg aku tahu , jika jawapanya negetif tak dapat aku gambarkan betapa kecewanya aku....kerana hanya itu peluang yg ada, jika terlepas mmg tak mampu dan tak tahu mcm mana hendak menghadapi jun yg bakal menjelang.................

aku seakan takut menjelang jumaat ini, kerana aku tahu peluang yg ada hanyalah 1% tp aku tetap mengharapkan sesuatu dr ruang sempit itu......................

2 comments:

Related Posts with Thumbnails