Dia Adalah Dia

Dia Adalah Dia
indahnya ada cinta......sakitnya saat hilang cinta

Friday, August 20, 2010

bukan semudah 1 2 3

melalui perkara2 yg menjatuhkan kita mmg la sesuatu yg sukar utk kita terima..........tp kerana memilih utk menjaga hati, pasti ada ruang yg memberi kita rasa kecewa............bukan ego kerana mengikut kehendak hati, tp kepuasan dan tanda amarah..................namun rasa kecewa yg bersarang di dlm diri tidak mampu utk kita membuangnya................apa yg kita gapai yg kita gendong, bukan mudah utk kita lepaskan, setelah kita berusaha dgn baik utk kita capai....................melepaskan adalah sesuatu perkara yg agak menyakitkan lebih2 lg perkara itu dilakukan tanpa sepenuh kerelaan..............walaupun keputusan melepaskan itu adalah di tangan kita, tp kerana maruah dan rasa tercabar telah mempengaruhi keputusan yg sukar ini..............

aku yakin dan aku tak penah salah dlm membuat keputusan selama ini..........dan setiap yg aku buat semuanya kerana HATI..............tp kali ini aku cukup sedih dgn keputusan yg aku buat, demi rasa kepuasan dan rasa amarah aku turutkan kata HATI..........aku tak salahkan HATI tp aku agak kecewa dgn keputusan ini...........aku memilih utk melepaskan apa yg aku sayang, tp tidak sepenuh hati................tp apa lg jalan yg ada utk aku pilih.......................ya ada jalan, tp bagaimana dengan HATI............aku lebih sayang HATI aku dr yg lain2, tp jika HATI yang aku pilih sakit yg aku kena tanggung bukan semudah yg org rasa.................

tangga yg kita daki, terpaksa kita turuni satu persatu dgn bergitu mudah sekali, sedangkan masa kita mendaki tapak2 tangga itu bukan semudah 1 2 3.............dan kini aku memilih utk tidak meneruskan pendakian malah menuruni anak2 tangga itu dengan rasa sebak.........................aku sakit hati, aku kesal dan aku marah

aku tak mampu utk sembunyikan apa yg aku sedang rasa, lalu amarah ini telah merosakkan beberapa hubungan yg akrab menjadi tegang dan dingin...............tp aku tak de pilihan ...HATI aku sakit jadi apa yg di sekeliling terbakar sama.............utk elakkan lebih ramai yg terbakar aku tutup semua pintu agar api yg marak tidak menjadikan org sekeliling mangsa keadaan..............................

seminggu melalui saat2 kemurungan bukan semudah 123...tp aku berusaha utk mengatasinya....aku ingat aku kuat tp rupa2nya aku sgt lemah............aku cuba utk memaut pada lengan sesorg tp aku tak tahu siapa yg mampu membantu dan mendorong aku berdiri tegak semula....................

namun aku tak menyesal atas keputusan yg aku ambil dan aku yakin keputusan aku ini akan memberi ruang yg lbh baik utk aku terus mendaki kelak........................aku percaya kepada ketentuan dariNya..........pasti ada bahagian yg sedang menanti aku kelak................









tp dlm mengharungi detik2 yg sukar ini, entah kenapa berhari2 aku mimpikan dia.............dia yg penah aku harapkan, yg penah menjadi tempat aku bersandar dan berpaut.........kenapa aku mesti mimpi dia di saat ini............6thn tak cukup utk aku lupakan dia.............aku berusaha dgn sebaik mungkin dlm tempoh 6 thn ni tp kenapa masih muncul lg.................kenapa mesti saat ini dia masuk dlm mimpi aku..............adakah dia rasa kepayahan aku di saat ini..............dan saat ini entah kenapa semua perkara2 lalu bermain dlm benak fikiran aku..................aku rindu masa lalu, dan aku rindu saat2 itu......................kenapa aku mesti rasa semua ini di saat ini............................tak tak bertapa aku sedang menanggung kesakitan yg tak tau bagaimana utk aku ubatinya..........berikan lah aku kekuatan dan bantulah aku menghadapi semua ini....................dan kenapa saat ini dia yg ada dlm minda aku..........................tak cukup ke 6thn yg dah berlalu...rapuhnya aku pada soal hati, dan tewasnya aku pada diri sendiri....................

beratnya beban yg tergalas di bahu ni...........................dan aku tak tahu sampai bila beban ini akan ku tanggung......................................perlu ke 6thn lagi, atau 12 thn lagi..............dlm perkara ini terasa bodohnya HATI ini.................



ya allah beri aku kekuatan dlm memberi kebahagian pada diri aku sendiri.....dan bantu aku berdiri dengan megahnya di kemudian hari..................aku pohon padaMu

1 comment:

Related Posts with Thumbnails