Dia Adalah Dia

Dia Adalah Dia
indahnya ada cinta......sakitnya saat hilang cinta

Friday, August 13, 2010

pada Mu aku berharap.................terimalah diri ini




terasa sayu dan sedih.............terasa terlalu byk dosa yg aku dah tanggung dlm kehidupan ini, tp masih tak mampu utk bertaubat dan bersujud kepadaNya.........aku selalu lalai, alpa dan lupa.......kenapa aku rasa mcm ni mlm ni mlm ni......aku tau aku makhluk allah yg lemah dan hanya dikelilingi oleh keindahan serta keasyikan duniawi.............

terasa takut menghadapi hari mendatang..tak tau kenapa...terasa sgt takut utk menghadapinya...........ya allah berikan aku kekuatan dan bantu aku menuju kejalan mu dgn tabah ya allah................aku perlukan sokongan dan keredhaanmu...bantu aku ya allah.....................

dalam beberapa bulan ni, kehidupan aku bercampur aduk, berselang seli, di kelilingi pelbagai, didekati segala mcm, dan di jauhi segala benda............terlalu byk smpi aku kaku, kelu dan rapuh dlm meneruskan perjalanan ini....................

aku senyum memperlihatkan kegembiraan hati ini, tp hakikatnya  hati aku suram dan sayu.......beberapa kali dlm bulan ini, aku gagal mengawal isi hati hingga memperlihatkan apa yg ada dlm hati ini ........tp aku dah cuba utk kawal cuma adakala aku tewas.................

aku perlu bimbingan dan sokongan...........tp aku tak pasti pada siapa aku harus berpaut pegang...........dan hari ini aku tewas dgn emosi yg tidak seimbang...............aku tewas dan tak mampu utk berdiri gagah seperti selalu......................dah beberapa hari emosi yg mengawal aku dan bukan akal...............di mana akal, kenapa kaku tanpa tindak balas...............jauhi aku dr emosi yg mampu merosakkan segalanya...........


ya allah lindungi aku dan terima penghambaan ku ini..................... walau hakikatnya dahulu aku sering melupakan mu.....

1 comment:

Related Posts with Thumbnails