Dia Adalah Dia

Dia Adalah Dia
indahnya ada cinta......sakitnya saat hilang cinta

Friday, January 29, 2010

sampai bila??????????



tiap kali pun bergitu.....kadang2 aku fikir apa guna nak menyesal...tp mmg tiap kali itu la yang aku rasa...org lain tak tahu apa yg aku rasa, hanya aku yg merasainya...tiap kali kali aku luahkan , aku lepaskan, aku tempiaskan, atau aku zahirkan kemarahan aku, tiap kali tu juga lah hati aku tidak akan tenteram dan rasa mcm diri ni berdosa sgt2.............
.
.
aku langsung tak mampu utk berfikir dgn baik, tiap kali api kemarahan aku dtg....walaupun gan nyatanya punca kemarahan tu ada pointnya, namun dgn akal fikiran yg waras dan sikap kesabaran yg tinggi pasti api kemarahan tu tak perlu di luahkan....namun inilah kelemahan yg aku miliki sikap marah yg sgt tinggi dan sikap kesabaran yg sgt tipis............
.
.
bukan aku tak penah cuba utk baiki kelemahan ini, tp tiap kali pun aku gagal...dan aku tak mampu...........mcm kata lizawati , org lain senang je nak ckp atau nak beri nasihat ttg isu ini, tp yg melalui keadaan ini adalah kita....dan mereka tidak tau apa yg kita rasa..............aku rasa sgt2 berterima kasih pada lizawati atas comment dia, sbb sekurang2nya ada juga org yg memahami.........
.
.
comment dr lizawati di ruang wall FB
'samalah marah memg payah nak hilang cam i sampai kawen anak dah 2 pon nak marah tapi anak masuk 3 ne baru leh kawal tupon kadang2 terlepas baran melampau iskh...iskh...ntahlah...org suruh wat mcm2 ckap memg seng tp sebenarnyer kita nak kawal ni payah..'
.
.
mcm harini aku rasa marah sgt2, mungkin pada pandangan org lain klu aku ceritakan adalah hal kecik saja....tp utk aku yg mudah marah ni, adalah sebaliknya....lalu terjadilah kemarahan yg melampau-lampau pada pandangan aku bila aku dah kembali pada keadaan stabil dan mampu berfikir dgn waras.........
.
.
aku menyesal dan kesal dgn apa yg berlaku....kenapa la aku tak mampu utk meninggikan tahap kesabaran diri ini........aku terlalu lemah dlm mengharungi kehidupan seharian...
.
.
klu dulu aku tak penah hiraukan rasa bersalah bila aku meluahkan rasa marah ni, tapi akhir2 ini perasaan bersalah tu sentiasa menghantui dan membelenggu kehidupan seharian aku.........
.
.
sampai bila aku harus bergini, dan sampai bila aku harus menangisi sendirian dgn kelemahan ini.......aku yakin aku tak mampu utk menghilangkan terus sikap panas baran aku ni, tp aku sedaya upaya utk mengurangkan dan mengawal sikap itu....
.
.
menangisi apa yg berlaku dan memendam rasa bersalah, satu perkara yg sgt sukar di gendong.......dan perasaan itu la yg aku rasa sekarang ni
.
.
saat ini aku dah kembali kepada keadaan stabil dan berfikir dgn waras selepas apa yg berlaku sejam yg lalu........dan yg nyata mood aku hilang terus hari ni...dan tidak rasa hendak bercakap dgn sesiapa pun...




















No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails