Dia Adalah Dia

Dia Adalah Dia
indahnya ada cinta......sakitnya saat hilang cinta

Wednesday, October 6, 2010

adoiiiiyaaaa pasar malam


Pasar malam...pasar malam ....pasar malam..... ( tapi aku kunjungi waktu siang )

Nak ckp pasal pasar malam hari ni….sbb dah lama tak berblogging…hakikatnya dah hampir 2tahun gak aku tak jejak kaki ke pasar malam…zaman sekolah tu lain ckp la kan…tp sepanjang tu, aku masih makan dan beli sesuatu di pasar malam dgn mengirim pada sesiapa….

Tp nampaknya hari ni tercatat di dada diari yg aku menjejakkan kaki ke pasar malam setelah sekian lamanya dgn bersendirian……..surprise kan??

dan hakikatnya aku tetap tak berapa nak suka ke pasar malam…..opppppppsss jgn salah paham…seharusnya aku kata aku tak berapa nak suka pergi tempat2 yg ramai org seperti tu………ya aku tau bazzar ramadhan pun sama mcm pasar malam…tapi keadaan nya jauh berbeza dan klu nak tau aku pergi bazzar ramadhan jam 4 ptg…so boleh byg keadaan masa tu, takde sesak mana pun..klu dah lepas kul 6 mmg aku tak berminat bazzar ramadhan sbb tak suka dgn keadaan saat tu….

Tp pasar malam klu g kul 4ptg, apa pun takde lg….so takde cara lain 5.30 baru penuh semua gerai2 tp masa tu pun pengunjungnya makkkkkk aiii punya la ramai smpi jalan pun tak de nampak, yg ada kaki2 manusia bila pandang bawaj , dan bila pandang atas nmpk kepala2 manusia pulak, badan2 manusia yg kecik yg besar semua tu……bau-bauan pelbagai flavour ye tak…hehehehehehe………adoiyaiiiiii mmg remas dan pening kepala

Tp aku suka semua benda2 yg ada di pasar malam….terutamanya sayur2 kampung…….aku tak tau la pulak nama2 sayur tu kan, tp aku tau tu sayur2 kampung…sbb mmg kat bandar mcm johor bahru ni jarang la nak jumpa….so apa lg habis sayur2 kampung yg aku tak tau namanya tu aku borong……dan murah2 pulak tu selonggok, seikat rm1.00 saja…………suka suka sgt suka dan suka

Lepas borong sayur kg, beli buah2 yg pelbagai semuanya segar2 dan murah harganya….most of 7-8 biji yg besar2 baru rm10 sahaja …so borong 2-3 jenis buah……….suka suka suka, yg tak suka tgn dah terasa berat …adoiyaaaaa

Kepala dah mula pening sbb org semakin ramai, dan org2 dah mula nak langgar2 aku, lg la buat aku hilang mood , tangan pulak dah berat semacam saja………..jln2 nampak jagung rebus, nak beli tak nak, nak beli tak nak…dah fikir tak nak beli …sbb tgn dah berat jalan lak dah jauh…..tp teringat jagung rebus kegemaran ayah, then patah balik….so beli selonggok rm4 ada la dlm 5btg…………..tambah berat bungkusan2 di tangan….

Terus jalan jalan jalan jalan dan jalan ( dah pusing utk kembali ke jln utama ) jumpa pulak taufu fa………pikir byk kali gak sbb dah tak larat nak angkat dan keramaian org di sekeliling dah buat aku rasa nak pitam dan pening2 dah……last beli gak, utk diri sendiri……..ternampak lak sate sedapppppppnya, kakak yg berniaga tu pun nmpk mesra pelanggan, aku dah berhenti dah nak beli tp lepas tu ubah fikiran,sbb kena tunggu sate yg sedang di bakar…dlm masa yg sama ada 2-3 org sedang menanti …….tak sanggup nak tunggu dlm keadaan mcm ni…dah mula rasa rimas…so jalan dan senyum pada kakak tu

jln ke depan lg dan dah nak smpi ke jln utama …nmpk putu mayam lak…..entah apa miang sgt tekak ni, terasa nak gak…malas nak pikir panjang so beli gak rm2 utk 3ps……………tgn dan berat sgt, dan terasa sikit bernafas sbb dpt lepasi kawasan yg padat gan pengunjung….kemudian kepala berfikir sejenak…entah bila aku akan jejakkan kaki ke pasar malam ne lg…..mmg mencabar utk mengunjungi tempat2 yg ramai org dan sebegini….


Jalan dan jalan, kereta di seberang jln….jln laju2, sbb dah tak tahan nak pitam dah……huhuhu cabaran cabaran ……………

Tu belum cerita pasal g pasar borong yg byk ikan tu……………………….

1 comment:

Related Posts with Thumbnails